söndag 17 juni 2007

Utdrag ur min graviditetsdagbok, inlägg 1

Det här är första inlägget i min graviditetsdagbok:

Det har hänt mycket den senaste tiden. Jag ska försöka berätta så mycket som möjligt här. Frågan är var jag ska börja… Idag, den 4 maj 2007, är det 6 år och 6 månader sedan jag och R träffades på en fest i en lägenhet i Vasastan. Jag var där med min kompis C, som kände en av värdarna, och R var där med sin kompis K, bror till den andra värden. Det var en perukfest och jag hade en guldlockig peruk på mig och R såg ut som John Lennon. Det var också så jag kallade honom när jag dagen efter berättade för C att: "Jag hånglade med John Lennon!". På måndagen hade jag ett meddelande på telefonsvararen från R. På tisdagen ett till. (Jag hade ingen mobil på den här tiden.) På onsdagen ringde jag tillbaka och på torsdagen träffades vi. På fredagen också. Ett år senare flyttade jag in hos honom i hans tvåa. Och nu är jag gravid.

Inga kommentarer: