onsdag 5 september 2007

10 veckor kvar...

till beräknad förlossning. Det börjar långsamt närma sig. Och jag börjar bli nervös inför förlossningen igen, efter att ha varit ganska lugn en period. I måndags när vi skulle öva profylax så nöp maken mig ganska hårt och då fick jag lite panikkänslor när jag började tänka på att det där lilla nypet inte var någonting jämfört med det som väntar sedan. Och under profylaxkursen igår så kunde jag inte riktigt hålla tillbaka tårarna under en övning och det kändes lite jobbigt. Men kursledaren är verkligen bra och peppande. Jag ska försöka öva mycket på andningen och avslappningen, och komma på många bra målbilder som jag kan ladda huvudet med. Jag försöker tänka att kvinnor har gjort det här i alla tider och kan de så kan väl jag. Fast det hjälper sådär...

Inga kommentarer: