tisdag 25 september 2007

Jag - mamma!

Min bloggfrånvaro den senaste tiden beror på att jag har blivit mamma! Helt utan förvarning gick vattnet förra lördagskvällen när vi satt och kollade på tv. Jag blev oroligt chockad och rädd såklart. Vi åkte in till förlossningen och de konstaterade att värkarna hade startat och att jag var öppen 1 cm. De satte in dropp för att försöka stoppa värkarna, men det fungerade inte, utan de var tvungna att ta ut min dotter med kejsarsnitt efter några timmar (hon låg i säte). Nu har vi varit här på neonatalavdelningen i drygt en vecka och vi har börjat komma in i rutinerna här, och jag känner mig kry igen efter kejsarsnittet. Vår lilla dotter mår bra och är världens sötaste! Vi kommer att behöva stanna här i några veckor, så det blir inte mycket bloggande framöver. Det är knappt man hinner äta och duscha mellan alla matningar! (Hon ammar lite grand och så sondmatas hon med resten hon behöver.)

Skriver mer när jag hinner!

7 kommentarer:

Anna sa...

Grattis till dottern! Förstår hur ni har det då jag fick en son i maj (istf i juli). Vilken neo avd. är ni på? Vi var på Huddinge, där var de superbra.

Hoppas hon kommer äta bra så hon slipper sonden. Vi fick ha den på Melvin i en månad.

Anonym sa...

Grattis! Hoppas allt går bra.

Unknown sa...

Grattis grattis! Underbart att bli mamma! Skönt att allt gick bra. Jag skulle precis titta in på din blogg och fråga om bebisen redan tittat ut eftersom du inte har skrivit på länge. Lycka till!

Anonym sa...

hej hej, ville bara säga GRATTIS och lycka till med lillan ! / anna

Anonym sa...

Grattis säger jag som rätt nyligen hittade din blogg. Jag bokmärkte den för jag har för mig att du hade en schysst nedräknare inför babyns ankomst. Stämmer det? Hittar den inte nu... Om det är du som haft den, var hittade du den? Är sugen på en!

Anonym sa...

Jag hittade till din blogg via ugglorna. jag gillar också ugglor på t ex barnkläder.
Nu när jag ändå är är här passar jag på att säga GRATTIS också! Hoppas att allt är bra med er.

En mamma babblar sa...

Grattis! Hoppas ni mår bra! Ser fram emot att få höra mer om er lilla dotter!