tisdag 3 juni 2008

Note to self: min dotter är ingen docka

Igår på Polarn o. pyret hittade jag helt underbart söta sommarkläder, ville köpa halva affären. De flesta (av de jag gick igång på) är dock hemskt opraktiska på så små barn som Moa. Klänningar är helt enkelt inte det mest funktionella plagget för en liten tjej som inte ens kan krypa och nätt och jämt kan sitta upp. Inte tröjor och blusar heller som ändå bara dras upp och lämnar magen bar hela tiden. Men jag kunde ändå inte låta bli att köpa den här söta sommarblusen till Moa. (Som dessutom är kortärmad, små barn ska ju ha heltäckande kläder utomhus). Well, nån gång ska hon väl kunna använda den. Kanske. (Jag köpte den i storlek 74, jag tänkte att den skulle passa nån gång senare i sommar. Vi får se om jag gjorde rätt bedömning.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åja, man måste få köpa fina men inte helt praktiska, söta plagg även till en sån liten tjej ;) Hoppas den kommer till användning, för den är verkligen supersöt!

Helena sa...

Ja visst måste man. Det går ju inte att låta bli ibland! :-)