måndag 2 juni 2008

Vardag igen

Vilket härligt väder det är! Vi hade en jättemysig helg. Äntligen hade vi lite ledig tid hela familjen tillsammans. Maken jobbar så himla mycket nu, tråkigt tycker jag. Vi struntade i att fixa här hemma som vi hade tänkt, det var alldeles för fint väder för det. Vi gick långa promenader i stället och fikade på mysiga uteserveringar.

Men lite har vi fixat här hemma också. Nu går det äntligen att vara i vardagsrummet. De flesta kartongerna är borta och soffan och soffbordet är på plats.

Annars flyter allt på. Moa är fortfarande förkyld, men hon verkar inte må dåligt av det. Hon är på strålande humör som vanligt, fast snoret rinner från näsan konstant. Hennes senaste grej är att hon hasar bakåt när man lägger henne på mage på golvet. Det går fortare och fortare för varje dag, så det gäller att ha koll på var hon tar vägen.

Hon äter mer och mer mat men jag ammar 3-5 gånger om dagen också.

Nätterna har sett likadana ut länge nu. Hon somnar vid 8 och vaknar vid 4-5 och då ammar jag henne. Oftast somnar hon om sen, men vaknar alldeles för tidigt. Då ligger vi och försöker ignorera att hon ligger och pratar för sig själv, stoppa i nappen och få henne att somna om. Igår gick jag upp och hämtade en leksak och gav henne, och det gick ganska bra, hon roade sig själv med den en bra stund. Sedan ett tag tillbaka tar maken med henne upp vid 6-7 när han går upp och då ger han henne lite gröt och så får hon hänga med honom medan han gör sig i ordning och så får jag sova en liten stund under tiden, superskönt.

Idag har jag en lång lista på praktiska, tråkiga saker att fixa: telefonsamtal, mail, brev att skicka, räkningar... som jag har skjutit upp. Har åtgärdat en hel del hittills, och nu ska jag ta tag i resten. Så skönt när det är gjort.

Inga kommentarer: