söndag 15 mars 2009

Ovanligt trevlig lördag

Idag har det varit späckat schema. Först åkte jag och klippte mig vid 9.30. Sen mötte jag upp maken och Moa inne i stan och så gick vi hem till ett par som maken känner och som har en 2,5-årig dotter och en nyfödd son. Där fick vi supergod brunch. En annan kompis till maken var där också med fru och en dotter som är jämngammal med Moa och det var kul att se hur de lekte. De interagerade inte så jättemycket med varandra utan lekte mest sida vid sida med alla leksaker som fanns. De var hemskt söta tillsammans i alla fall.

Sen åkte vi hem, efter att ha skaffat en present och en kjol till mig för 99,50 på Indiska. Väl hemma städade maken en massa medan jag skrev det sista på en uppsats som jag var tvungen att skicka iväg idag. Eller den är inte alls klar, men man skulle skicka det man skrivit hittills.

Vid fem kom mina föräldrar och vi fikade lite och vid sex åkte vi (jag och maken) iväg till några kompisar till maken som hade fest. Där var jag knappt två timmar och sen åkte jag själv vidare till en kompis till mig som hade fest i helt andra änden av stan. Det var supertrevligt och en massa folk. Alla möjliga och folk jag inte hade träffat på många år. Jag hade gärna stannat längre men jag ville inte komma hem försent för att lösa av barnvakterna och så har Moa börjat vakna tidigt på morgnarna igen så det är bäst att inte komma i säng allför sent.

Det har varit en väldigt trevlig dag. Nu väntar jag på att maken ska komma hem från sin fest och sen är det bums i säng. Ser inte fram emot i morgon bitti. Snälla Moa, kan du inte ta lite sovmorgon i morgon?

Inga kommentarer: