fredag 10 april 2009

Långfredag

Ja här sitter man där man sitter... Maken har städat här hemma precis hela dagen och håller fortfarande på. Jättefint blir det. Själv har jag suttit i soffan eller med datorn vid köksbordet. Känner mig extremt onyttig, men vad ska man göra? Rör jag mig det minsta får jag jättemycket sammandragningar. Jag var hos läkaren igår och han kollade flödet i navelsträngen över till bebisen. Det var tydligen oförändrat, vilket var bra, men han tyckte att jag skulle kollas två gånger i veckan, så jag ska dit i morgon igen och sedan på tisdag. På tisdag blir det hos min vanliga läkare igen, för hon är tillbaka från sin semester då. Skönt tycker jag, för jag gillar verkligen henne, och känner mig mer bekväm med henne än den här manliga läkaren, som för all del är bra han med.

En liten stund var jag ute på gården med Moa. Hon tycker det är jätteroligt att gå omkring och titta på allt, särskilt andra barn och de katter som brukar finnas här utanför. Hon hann också med att bli nedslagen av en tvåårig granntjej, vilket resulterade i mycket gråt och tandagnisslan från Moas sida. Inte så konstigt kanske när man får en helt oprovocerad snyting bara sådär! Dags att lära Moa lite självförsvar kanske...

Inga kommentarer: