tisdag 26 februari 2008

Klippning på dagens schema

Det var bra att skriva en att-göra-lista i bloggen, då blev jag liksom mer motiverad att pricka av så mycket som möjligt. Att jag inte skulle hinna baka muffins insåg jag nästan redan då jag skrev det, men man måste ju lägga ribban högt... Idag ska jag klippa mig och svärmor kommer hit om en timme för att passa Moa under tiden. Ska försöka städa undan lite till innan hon kommer, när Moa har slutat äta.

Tidigare matade jag Moa med potatismos. Det var det tjockaste moset hon fått hittills och det gick jättebra. Hon verkade gilla det. Hon såg helt förbryllad ut medan hon gojsade runt med potatisen i munnen, och mycket hamnade förstås utanför munnen, men varje gång hon hade tomt i munnen började hon gnälla tills hon fick mer.

Jag gjorde i ordning potatismos i söndags som jag portionerade ut i ett iskubstråg, som jag har läst att man kan göra. Det är ju praktiskt. Undrar vad vi ska prova för puré härnäst. Jag tänkte börja med gröt på kvällarna snart också. Hoppas att hon kan sova lite längre då.

Inga kommentarer: