tisdag 26 februari 2008

Skrikigt värre

Nu har jag blivit av med mina hemskt slitna hårtoppar. Tyvärr hade Moa inte alls varit glad när hennes farmor skulle passa henne. Jag hade precis fått håret tvättat och skulle sätta mig i frisörstolen, så ringer svärmor helt desperat och frågar efter tips eftersom Moa bara skriker. Jag kan säga att resten av frisörbesöket blev aningen stressat. Jag hade varit borta i drygt 1,5 timme när jag kom hem och Moa hade skrikit större delen av den sista timmen. Stackars Moa och stackars svärmor som hade sett fram emot att få vara med Moa. Vi sa att vi får ses lite oftare så Moa får lära känna sin farmor lite bättre och tvärtom. Sen jag kom hem har Moa varit lugn hela tiden. Skönt, för jag är jättetrött.

Nu väntar jag på att maken ska ringa och säga att han är på väg hem. Det är trist att han kommer hem så sent så ofta, men samtidigt vet jag att det är på grund av hans jobb som vi har råd (förhoppningsvis i alla fall!) med vår nya lägenhet, så det känns lite svårt att klaga...

Inga kommentarer: