tisdag 12 februari 2008

Today

Jag har kommit in i någon tröttshetsperiod nu igen. Kanske för att jag är lite förkyld. Den här dagen bara försvann. Jag sov länge, eller snarare försökte sova, för Moa låg bredvid och sprattlade och ville inte alls sova, vilket gjorde att inte jag heller fick så mycket sömn på slutet. Sen var jag på bvc på mammagruppsmöte. Sen har jag pysslat lite sen jag kom hem.

Moa ligger just nu i babygymet och verkar äntligen uppskatta mumintrollen. Hon låg först en lång stund på mage i babygymet utan att protestera, vilket känns som ett framsteg, och sen när hon blev trött på det vände jag runt henne på rygg. Då råkade hon slå till muminfiguren så den började att svänga, och hon låg och tittade fascinerat på den en stund. Hon har hittills aldrig försökt sträcka sig mot figurerna i gymet. Jag föreslog att hon skulle försöka slå till mumintrollet igen. Då såg det ut som om hon verkligen tog sats, och så knöt hon handen och siktade och fick in en rak höger på mumintrollet. Haha, vad förvånad jag blev!

Inga kommentarer: