söndag 5 oktober 2008

Helgsammanfattning: Bra lördag,dålig söndag

Har glömt att skriva att Moa har lärt sig att klappa händerna. I fredags gjorde hon det första gången och nu gör hon det när man ber henne. Så himla gullig är hon när hon gör det.

Igår hade vi en jättemysig dag med en långpromenad och besök på en liten djurpark där Moa fick se kaniner, hästar, grisar, getter och höns. Sen var vi hos mina föräldrar och åt middag. Tyvärr var jag så trött att jag höll på att somna vid bordet. Maken tog hand om Moa i natt så att jag fick sova och på förmiddagen kände jag mig ganska pigg. Men sen efter lunch började jag att må jättedåligt, så jag har legat i soffan och tyckt synd om mig själv hela dagen. Nu mår jag äntligen bättre som tur är.

Förra helgen köpte vi ett par skor till Moa på sjukgymnastens inrådan, lära-gå-skor eller vad de hette. Moa är inte alls förtjust i att ha på sig dem, hon drar oftast upp benen och vägrar att sätta ned fötterna på marken. Men det går bättre och bättre och i dem har hon lyckats stå utan stöd i flera sekunder vid flera tillfällen. Utan skor har hon bara stått nån sekund själv. Undrar när hon kommer att börja gå. Det känns som att det kommer att ta ett tag till. Och när ska hon få sin första tand? Tycker det börjar bli dags! Men som läkaren sa: jag har aldrig varit med om att ett barn inte har fått tänder så småningom...

Inga kommentarer: