torsdag 23 oktober 2008

Positiv

De senaste veckorna har jag känt mig lite nere och ensam, men den här veckan har varit jättebra hittills. I tisdags hade jag den skönaste dagen på länge. På morgonen upptäckte jag ett sms från kvällen innan från en kompis som undrade om jag ville följa med henne och hennes dotter och en annan kompis till oss på Moderna Muséet. Det ville jag såklart, så jag åkte in till stan och träffade dem och vi såg en utställning och sen åt vi god lunch där i muséets restaurant och satt kvar och pratade i flera timmar. Moa var på jättebra humör och kompisens tremånaders sov och åt och var lugn. Det var så mysigt och bara sitta och snacka snacka snacka i lugn och ro. I måndags var jag hemma hos en kompis och hennes tvååring på eftermiddagen och det var också jättetrevligt. Gårdagen var också en bra dag av olika anledningar, idag har vi varit på öppna förskolan, vilket var kul, fast Moa var lite trött. Och i morgon har jag en lunchdejt inbokad med en kompis. Nu ska jag försöka hinna göra en kopp kaffe och krypa upp i soffan med ett par tidningar innan Moa vaknar.

Inga kommentarer: