fredag 17 oktober 2008

Stå själv

Det blir inte mycket bloggande nu och det är för att jag har så mycket att tänka på och vet inte hur mycket jag vill skriva i bloggen. Är lite paranoid av mig.

Nu sitter jag i sängen med datorn på magen och Moa står i sin spjälsäng bredvid mig. Jag trodde att hon ville sova, men tydligen inte. Hon är så knepig nuförtiden, för hon sover så olika från dag till dag. Sedan en lång tid tillbaka och fram tills nyligen så sov hon 10-12 och 16-17.30 (cirka) varje dag. Nu vill hon sova på förmiddagen ibland och ibland inte. Om hon inte sover på förmiddagen (som idag) så brukar hon vilja sova direkt efter lunch. Hon verkade jättetrött vid lunchen, men nu håller hon på hon ställer sig upp i sängen, släpper taget och försöker stå så länge som möjligt utan stöd (max ett par sekunder) och så sätter hon sig (ramlar) och så upp igen.

Förut när vi var ute i vardagsrummet så stod hon vid soffan som hon ofta brukar göra, men idag så släppte hon taget och försökte stå själv. Det har hon aldrig gjort förrut. Bara nån gång när hon har stått upp med hjälp av mig eller maken har hon vågat släppa taget för någon sekund. Men nu gör hon det plötsligt hela tiden. Det verkar som att hon äntligen inser att hon faktiskt klarar att stå lite själv och att det är ganska kul. Väldigt roligt tycker jag det är i alla fall! Vi har haft en jättemysig förmiddag.

Och i eftermiddag ska jag och Moa åka hem till mina föräldrar och laga äppelmos med min mamma. Det ska bli skoj.

Inga kommentarer: