tisdag 24 februari 2009

Härlig förmiddag

Idag har vi haft en supermysig förmiddag ute i vintersolen. Vi har åkt pulka och gungat och båda aktiviteterna var väldigt uppskattade av Moa. Hon har även lyckats gå en bra bit i sin overall och sina kängor vilket hon har vägrat hittills. Men idag bestämde jag mig för att inte ge mig utan att vänta ut henne, och det gav resultat. Efter mycket pip och gnäll för att ta sig 20 meter så verkade det lossna. Det gick fortfarande inte särsklit fort och det blev många pauser, men hon var på gott humör och pekade och skrattade och tittade sig omkring under tiden.

Hon har även försökt säga gunga även om det mer lät som kacka eller möjligen gacka om jag ska vara ärlig. Men hon pekade på gungan och sa det flera gånger så jag är ganska säker på att det var det hon menade. När vi kom in sen började hon bläddra i sin barnvagnsbok där det finns en bild på en lekpark där man kan få en flicka att gunga fram och tillbaka genom att dra med fingret. När jag frågade om hon kunde hitta flickan som gungar så bläddrade hon till den sidan och pekade på flickan och sa "dä!" och började gunga henne fram och tillbaka. Hon är så duktig min lilla flicka! :-)

Inga kommentarer: