torsdag 5 februari 2009

Utflykt

Idag har jag och Moa varit och hälsat på en kompis till mig och hennes lilla dotter på 6 månader (som i och för sig var nästan lika stor som Moa). Det var jättetrevligt. Hon bor en bra bit ifrån oss så det blir tyvärr inte så ofta vi ses trots att vi båda är lediga.

Jag har aldrig gillat att köra bil särskilt mycket, tog inte körkort förrän jag var 30, men sen Moa kom har jag blivit jätterädd för att köra. Jag har bara kört bil några enstaka gånger sedan hon föddes. Men jag känner att det inte får fortsätta så. Jag måste komma över den rädslan. Och det var också mitt nyårslöfte i år. Så idag bestämde jag mig för att ta bilen i stället för pendeln. Det var lite läskigt i början, men mest kändes det bra, och hemresan var inga problem trots mycket traffik. Känns bra. Nån dag ska jag lära mig att fickparkera också...

Inga kommentarer: