fredag 13 februari 2009

Öppna förskolan

I måndags var vi på öppna förskolan för första gången den här terminen. Jag har lite dåligt samvete för att jag har varit så dålig på att gå dit. Jag är bara tråkig och sitter och pluggar så fort Moa låter mig. På ÖF har de en sångstund varje gång där man sitter i en ring med barnen i knät. Moa brukar alltid hålla sig lugn då, men inte i måndags. Hon vägrade att sitta still, och slet sig loss och skulle hålla på att gå omkring inne i ringen i stället. Sen efteråt vägrade hon att hålla sig i lekrummet utan skulle springa (okej springa gör hon inte riktigt än, men ganska snabbt går hon nuförtiden) ut i korridoren, så jag fick ränna efter. Det är mer jobb att hålla efter ett barn som går har jag märkt ;-).

Moa verkade tycka det var kul på ÖF i alla fall, fast hon var inte så intresserad av de andra barnen som jag trodde att hon skulle vara. På sistone tycker jag att hon har verkar mycket mer intresserad av andra barn, om man möter en annan vagn på bussen eller tunnelbanan tex. Men på ÖF var hon mest intresserad av leksakerna och att gå omkring en massa (och slita leksaker ur händerna på andra barn). Det kanske var lite för mycket på en gång.

Inga kommentarer: