onsdag 25 februari 2009

Jobbig men också rolig dag

Nu ska jag stupa i säng efter en ganska jobbig dag med huvudvärk och allmän trötthet. Dagen hade trots allt en del bra inslag, bland annat att min kära mor var här och höll oss sällskap, vi åkte pulka och åt lunch, och så gick hon ut en sväng med Moa när jag inte lyckades få henne att somna på eftermiddagen. Jag var supertrött och hade jätteont i huvudet så det var mycket uppskattad hjälp.

Moa fick också en plastservis av mamma som hon har lekt med jättemycket. Den innehåller en hög kaffetermos som de tillhörande besticken får plats i (ett par åt gången) och Moa tyckte det var jätteroligt att ta bort locket, lägga i några bestick, sätta på locket, ta av locket, ta ur besticken, sätta på locket osv osv osv... När hon tog av eller satte på locket till termosen sa hon ofta "kock" (lock) och när hon hade tagit ur besticken tittade hon ned i termosen och såg att den var tom och sa "tut" (slut).

Det känns som att det händer saker i utvecklingen varje dag nu, det är så himla kul! Fast hon är rätt jobbig att ha att göra med också, så himla bestämd hela tiden! Om hon inte får precis som hon vill är det tjut och gnäll. En riktig liten tyrann...

Nu ska jag som sagt joina resten av familjen i sovrummet. Maken somnade när han nattade Moa vid 21-tiden.

Inga kommentarer: