söndag 17 maj 2009

Bra humör

Åh vilken bra dag jag hade igår! Gick upp vid sjutiden och kände mig utvilad. Åt frukost och gjorde mig i ordning och sen åkte maken och handlade och jag städade hemma. Moa underhöll sig själv ganska bra under tiden. Vid elva kom två kompisar till mig med sina döttrar, en på 10 månader och en 2,5-åring. Vi käkade lunch och hängde på balkongen och på gården i solskenet och hade det trevligt.

När de hade gått blev jag lite rastlös och funderade på vad jag skulle göra. Moa sov och maken var jättetrött och lade sig på soffan. Då kom jag att tänka på fotoalbumet som har blivit liggande. Så jag tog fram det och började klistra in bilder för glatta livet. Jag hade börjat klistra in lite bilder för nått år sedan, men bara kommit några sidor. Vi hade inte ens lämnat sjukhuset (på bilderna alltså). Nu har jag fyllt hela albumet. Jag hade tänkt att det skulle täcka Moas första år, men jag har så mycket bilder, så det räckte inte på långa vägar. Jag har hur mycket bilder som helst kvar att klistra in, men jag har kommit en bra bit på vägen och det känns otroligt skönt.

Moa somnade för natten vid strax efter nio och då kollade maken och jag på melodifestivalen och åt tacos. Det var jättemysigt. Vi var jättedåliga på att gissa vilka som det skulle gå bra för. Jag trodde inte ens att Norge skulle gå vidare från semifinalen, tycker låten är hemsk. Sån koll har jag...

Inga kommentarer: