lördag 23 maj 2009

Nu är hon här!

Lillasyster har kommit! 5 dagar gammal är hon redan. Det var meningen att hon skulle komma igår, med planerat snitt (pga min förlossningsrädsla), men hon ville inte vänta så länge utan kom i måndags då jag var i vecka 38+0. Vattnet gick när jag gick ur sängen på morgonen och i bilen på väg till sjukhuset satte värkarna igång. Några timmar senare plockade de ut henne. (Jag var tvungen att vänta på en annan operation som gick före mig). Allt har gått jättebra hittills. Hon är en liten tjej på 2,5 kilo, men hon äter på bra varannan timme, så förhoppningsvis växer hon till sig snart.

Vi stannade på bb i två nätter. Moa sov hos mormor och morfar första natten och hos farmor och farfar den andra. Det var skönt att vi inte behövde stanna längre på sjukhuset, för vi var lite rädda att Moa skulle känna sig bortstött. Det är svårt att veta hur mycket hon fattar. Hon visar lite smått intresse för lillasyster, och vill gärna klappa henne på huvudet.

Jag är otroligt glad över att vi ska vara hemma tillsammans så länge, maken och jag. Jag fattar inte hur jag skulle klara att ta hand om båda själv! Just nu känns allting fantastiskt bra. Det gör lite ont att amma, förhoppningsvis blir det bättre snart. Lillasyster är otroligt lik Moa när hon var så liten, det är nästan lite läskigt. Undrar om de kommer fortsätta att vara lika även sen.

Just nu sitter lillasyster här bredvid mig i babyskyddet medan jag skrev det här och åt lite samtidigt, Moa ligger och sover och maken är iväg och storhandlar. Livet känns bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS till lilla tösen!

Mia sa...

Grattis!! Skönt att sllt gått bra och stort lycka till med de båda små :)

En Mölnbobos Liv - Mammablogg sa...

Grattis!!
Vad skönt att allt gick bra. Har inte varit här inne på ett tag och blev förvånad att det redan kommit bebis :-)