tisdag 12 maj 2009

Snart!

Sista läkarbesöket idag om inget oväntat inträffar. Läkaren gjorde en storleksbedömning av bebisen och det verkar vara en liten rackare, men hon sa att det var inom normalgränserna och inget att oroa sig för. Det ska bli så spännande att träffa den lilla i magen.

Efter läkarbesöket gick vi (maken, moa och jag) och åt lunch med en kompis och hennes 4-veckorsbebis. Jag försökte föreställa mig att jag kommer att ha en sån liten om bara ett par veckor, men det känns ändå overkligt.

Sen var vi och köpte en liten söt tröja till nya bebisen. Vi kom på att vi kanske skulle köpa i allafall nånting nytt till henne, så att hon inte enbart får överta Moas gamla kläder. Jag köpte en amningsbehå också, fast det är ju lite svårt att veta hur den kommer att sitta efter förlossningen, men den var inte så dyr och de två jag har kvar sen tidigare är så slitna och den ena har jättetjocka och fula axelband så den kan man inte ha under linnen, vilket jag hoppas att man kommer att kunna ha i det vackra sommarvädret som förhoppningsvis snart kommer!

Inga kommentarer: