torsdag 25 december 2008

Jul

Jaha, så var julafton över. Vi hade det jättemysigt. Vi var hemma hos mina föräldrar och min bror var där. Tidigare år har vi firat med min mormor och moster med familj, men min mormor dog i våras och i år blev det firande i den mindre skalan. Rätt skönt faktiskt. Mamma och pappa hade ordnat ett mastigt julbord och jag hade bakat en kaka till efterrätt. Vi rullade därifrån. Ja det gjorde vi ju faktiskt eftersom vi blivit med bil och för en gångs skull slapp åka kommunalt (eller bli skjutsade). Vi fick svärföräldrarnas bil förra veckan, för de köpte en ny.

Moa var förstås kvällens mittpunkt. Sent i förrgår kväll, strax innan affärerna stängde köpte vi en jättesöt vinröd klänning med rosa prickar på på H&M till Moa. Det var jätteutplockat och svårt att hitta något i hennes storlek, men till slut hittade vi den här klänningen, dessutom på rea för 79,50 och hon var fantastiskt söt i den. Jag lyckades få på henne ett hårspänne också som hon hade i nästan hela kvällen tills hon upptäckte det och drog ur det ur håret.

Vi fick massor av fina presenter, bla en Brio-spis till Moa och jag fick tex en radio till köket av maken, något jag påtalat för ett tag sedan att jag saknade. Han är så uppmärksam min käre make. Maken och jag hade köpt ett jättemysigt får från Sia till Moa. Det är som en blandning av ett gosedjur och en kudde och den är helt otroligt mjuk och len att ta på. Moa verkade älska den. (Hon fick känna på den redan i affären och hon såg så lycklig ut när hon höll i den så vi bestämde oss snabbt för den.)

Annars låg vi helt rätt i tiden. Årets julklapp är ju en upplevelse och det temat var klart genomgående bland min familjs julklappar. Vi gav biljetter till Bounce nya föreställning på Orionteatern till mina föräldrar och min bror, vi fick biljetter till teaterföreställningen Tre systrar på Stadsteatern av mina föräldrar, min bror fick också teaterbiljetter av dem, min mamma fick valfri "skön dag" från Smartbox av pappa och mina föräldrar fick boken Eat Sweden av min bror med vilken man kan äta för halva priset på ett gäng restauranger i Stockholm...

Idag har vi slappat, tagit en promenad och ätit på Pizza Hut.

Inga kommentarer: