lördag 27 december 2008

Nytt ord och fler steg

Nu är jag nyss hemkommen efter en jättetrevlig dag. Efter fikat med tjejgänget tänkte jag och en av mina vänner gå på bio, men den vi ville se var utsåld, så då gick vi och tog en öl (hon) respektive cola (jag) och snackade vidare i stället. Maken ringde precis. Han och Moa är på väg hem efter att ha varit på middag hos en kompis. Moa hade varit charmerande hela dagen och slagit sitt gå-rekord: 7 hela steg hade hon tagit idag. 

Hon har tydligen lärt sig ett nytt ord också. Igår när vi var på glöggfest sa en kompis plötsligt till mig om Moa: Hon sa klocka tror jag, kan hon det? Inte vad jag vet, sa jag, men kanske det. Så tidigare idag när jag pratade med maken berättade han (och han visste inte om vad min kompis sagt) att Moa hade petat på hans kompis klocka och sagt "klocka" flera gånger! Ganska roligt tycker jag med tanke på att varken jag eller maken har någon klocka så det är inte direkt ett ord vi använder ofta! Fast varje gång Moa träffar på nån med klocka så är hon alltid lika fascinerad av dem. 

Inga kommentarer: