söndag 21 december 2008

Svårt att sova

Bröllop igår, jättefint och skoj. Mina föräldrar var barnvakter här hemma hos oss. Moa hade varit på gott humör men lite svår att få att sova. Vid 22-tiden hade hon till slut somnat, vilket är en helt normal tid för henne nuförtiden. När vi kom hem vid 1 möttes vi av ett gallskrik och ett par stressade morföräldrar. Moa hade precis vaknat och verkade ha ont i magen. Vi gav henne välling och den drack hon en hel del av, men sen fortsatte gallskriket. I över en timme skrek hon, det var jättehemskt. När hon slutligen lugnat sig blev hon i stället helt pigg och skulle hålla på och böka runt i sängen (vi hade henne mellan oss i vår säng) och sätta sig upp, dra mig i håret, krypa iväg... suck. Tror det tog en timme till innan hon äntligen somnade.

Som tur var sov hon till 9 sedan. Då vaknade hon med ett skrik, men efter en flaska välling somnade hon om, och nu vid kvart i elva sover hon och hennes pappa fortfarande. Jag kunde dock inte somna om så jag gick upp och fick en lugn morgon för mig själv. Skönt!

Inga kommentarer: