onsdag 20 augusti 2008

Jobbigt vs. Roligt

Usch nu är jag så deppig. Det är så mycket som oroar mig just nu, men jag försöker att inte tänka på det, utan att vara optimistisk. Man mår bättre om man fokuserar på det som är bra i livet i stället för det jobbiga. Så jag tänker på underbara lilla Moa, hur trevligt det var igår och på att det är kul att maken kommer att komma hem tidigt mm. Så ringer maken och säger att "det har kört ihop sig" och att han måste jobba sent i kväll. Och då går luften lite ur mig och de jobbiga sakerna tar överhanden. Dessutom är Moa jättegnällig idag, vet inte vad det är som är fel. Kanske att hon är lite förkyld, eller att hon håller på att lära sig krypa och ställa sig upp, och att det inte går så snabbt som hon vill. Nu sover hon i alla fall äntligen.

Jobbiga saker just nu: ingen vill köpa vår förra lägenhet till ett rimligt pris, jag måste skaffa mig ett jobb snart och har ingen aning om vad jag ska söka, oro över ett stort födelsemärke på ryggen som jag äntligen har tagit tag i och ringt till vårdcentralen för att få kollat, noja över att jag tycker att jag har åldrats så mycket utseendemässigt på sistone.

Bra saker: Moa, maken, mina föräldrar, mina vänner, att jag ska luncha med en kompis och hennes son på måndag, att jag ska åka och hälsa på en annan kompis och hennes nyfödda lilla dotter på tisdag, vår nya lägenhet, att jag ska få tillbaka mycket pengar på skatten...

Ja, de bra sakerna var ju många fler. Alltså ska jag vara glad. Bra, då säger vi så!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet hur det där är. Vissa dagar eller timmar så känns allt bara mörkt och jobbigt och framtiden så dyster. Jag har en liten plutt på 3 månader och ska börja jobba om lika länge. Hoppas jag, har inget jobb än. Maken å andra sidan jobbar bara mer och mer känns det som. Har det dessutom varit en jobbig natt och dag så känner jag mig alldeles deprimerad. Men oftast inte som tur är. Jag gör som du när det är tungt, tänker på de positiva sakerna för det hjälper faktiskt efter ett tag :)