tisdag 5 augusti 2008

Semestern är slut, snyft!

Jaha, så var man tillbaka i vardagen igen. De två sista veckorna av semestern var helt underbara, precis så där som man föreställer sig att semestrar ska vara med sol och bad. Jag som är en riktig badkruka badade till och med i det sextongradiga havet i Skåne - det var helt enkelt för varmt på land för att avstå. Men tiden gick alldeles för fort! Jag kan i alla fall konstatera att vi valde helt rätt veckor för semestern. Inge vidare väder just nu direkt.

Moa sitter här bredvid mig och äter majskrokar, helt prickig i ansiktet av alla myggbett hon fick ute i Skärgården förra veckan, stackarn. Men det är bara små miniprickar kvar nu.

Idag har jag världens träningsvärk i låren, för jag var ute och sprang i söndags - för första gången på säkert över tre år. Jag har inte tränat sedan Moa föddes, jag tränade inte när jag var gravid, och det var ett bra tag innan dess också. Men det var skönt. Sprang är nog i och för sig inte en korrekt benämning av aktiviteten - lunkning passar nog bättre. Men nån stans ska man ju börja!

Inga kommentarer: