fredag 8 augusti 2008

Mycket fritid eller mycket pengar - det är frågan (ofta)

Åh, det är så städat och fint här hemma idag. Så skönt! Moas faster som bor i Frankrike och inte hade träffat Moa tidigare var här igår tillsammans med sin sambo och Moas farmor. Så jag tokstädade hela dagen igår. Det är tur att man får besök ibland, annars är jag så dålig på att städa.

Gårdagskvällen var så himla trevlig! Maken skyndade sig hem från jobbet och kom redan kl 18 då även gästerna kom. Sen drack vi champagne och åt rysk kaviar som gästerna hade med sig och sen blev det sushi och vitt vin. Efter det serverades det espresso från vår nya Nespresso-maskin som jag köpte till maken när han fyllde 30 år förr några veckor sedan.

När de hade gått satt maken och jag på balkongen och drack ur det som var kvar i vinflaskan och pratade en lång stund. Trots att vädret inte hade varit något vidare under dagen så var det riktigt skönt att sitta där. När vi till slut gick och lade oss var jag övertygad om att klockan måste vara minst halv ett. Men till min förvåning var den bara 22.45!

Tänk om maken kunde komma hem så tidigt varje dag, vilka långa kvällar man skulle ha. Man skulle liksom hinna umgås! Men men, det är ju tur att någon av oss tjänar pengar så man ska väl inte klaga. Fast jag kan inte låta bli att känna mig lite besviken över att han jobbar så mycket. Som det är nu kan ju jag aldrig göra nånting på vardagskvällarna. Jag kan aldrig träffa kompisar, gå på bio, träna. Jag är fast här med Moa. Vilket jag tycker är helt okej för det mesta, men ibland vore det roligt att kunna göra nått.

Mest synd är det ju förstås om maken som måste jobba så mycket och får träffa Moa så lite. Jag hoppas verkligen att jag lyckas hitta något jobb med hyfsat betalt nu i höst, så att han har möjlighet att byta till något annat jobb med lite bättre tider. (Och så att jag kan försörja honom när han är föräldraledig, men det ska han vara i vilket fall som helst, det ska vi se till på nått sätt. )

Inga kommentarer: