tisdag 26 augusti 2008

Nyhet - krypning

Nu kryper Moa! Igår började hon äntligen att krypa ordentligt, och idag har hon börjat få upp farten också. De lugna dagarna är över nu...

Idag har jag varit och hälsat på en kompis som nyss fått barn. Supermysigt. Och igår hade jag en kompis med sin ettåring här. Av mina närmaste kompisar så är det en som fick barn 2006, jag och en till 2007 och en har fått i år och en annan ska få om två månader. På makens sida ser det ungefär likadant ut. Det är kul att det blir så många barn i samma ålder.

De senaste dagarna har jag varit på betydligt bättre humör än mitt deppinlägg förra veckan. Helgen var bra, det kändes som om vi hann med mycket för en gångs skull. Jag var hos tandläkaren, vi var och åt kräftor hos några vänner, vi fick iväg inbjudningar till Moas ettårskalas, och vi hann fixa ganska mycket här hemma - måla sovrummet, sy ett skynke mm.

Vi lyckades också sälja vår förra lägenhet till slut, till ett helt okej pris. Det är en otrolig lättnad. Längtar tills vi kan ta hit våra bokhyllor. De är kvar i förra lägenheten för att den inte skulle vara tom till visningen. Vår gamla säng och soffa är också kvar, men dem ska vi göra oss av med.

Nu ska jag gå och lägga mig, är som vanligt supertrött. Maken jobbar sent som vanligt.

Inga kommentarer: