onsdag 13 augusti 2008

Matprat

Sedan de första smakportionerna då jag kokade potatis, morot, broccoli och vad det nu var mer, så har jag bara serverat burkmat till Moa. Tanken har hela tiden varit att jag ska laga mat ibland också, men så har det inte blivit. Idag bläddrade jag dock lite i Andra mosboken och bestämde mig för att röra ihop en äggröra till Moa i stället för den vanliga burken. Jag rev parmesan över, och Moa verkade helnöjd, allt gick ned för en gångs skull. Jag ska försöka laga mat lite oftare i fortsättningen. Fast det jag har börjat göra på sistone är att i alla fall blanda ned lite smör, peppar och någon mer krydda i burkmaten för att den ska bli lite roligare.

Annars har jag börjat ge Moa mackor, vitt bröd med smör och ost. Hon tycker det är jätteroligt att äta själv, men det mesta hamnar nog på golvet. Dammsugaren står ständigt framme här i köket.

Jag har också börjat med att hon får smaka en liten tugga av min mat när vi äter lunch tillsammans, det tycker hon är jättespännande.

Den stora favoritförtäringen hittills är i alla fall nektarin. Hon blir helt uppspelt när hon får det. Fast den nektarinen vi delade på idag var tyvärr inte riktigt mogen.

Inga kommentarer: