tisdag 5 augusti 2008

Lite glimtar från semestern

Midsommarafton. Vi hittar inte solhatten. Moa får låna en keps av värdarna.

Vi har glömt solhatten! Det får bli sjalett i stället.

Vår vagn fick inte plats i bilen vi lånat för att åka till svärisarnas lantställe. Svärfar köpte en vagn på loppis till Moa i stället.

På båtutflykt. Man blir trött av att åka båt, det gungar så skönt.

På sandstranden i Skåne.

En gin och tonic i kvällssolen på Österlen.

Moa på trappan utanför mormors stuga i Skärgården.

Maken och jag ville vara i solen och Moa fick hålla sig i skuggan. Vi var tvungna att flytta vårt pick och pack ungefär var tionde minut allteftersom solen förflyttade sig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Vilken otroligt cool vagn :-)

Anonym sa...

vilken liten sötis!

Anonym sa...

vilken härlig loppisvagn :)
ni ser ut att ha hat det supermysigt. och vilken söt liten tjej :)

/Emmy
www.emmyt.blogg.se

Anonym sa...

Oh vilken liten sötnos du har, verkligen supersöt!
Tack för din kommentar:) Jag känner mig hur hemsk som helst pga. av min rädsla att föda vaginalt, så kluven. På ett sätt vill jag ju göra allt för min bebis bästa samtidigt som jag är så livrädd. Jag hoppas och tror att när det väl är dags kanske jag inte har så mycket val eller mod att säga emot så det går av sig själv... Måste leva på hoppet:)

Helena sa...

Tack alla!

Ja vagnen är väl charmig! :-) Inte jättepraktisk för Moa att sitta i direkt, men vi använde den mest när hon var jättetrött och skulle sova och då funkade den galant.

Therese: Jag fattar precis! Skrev en kommentar i din blogg nyss.

Anonym sa...

Visste inte att det skedde så stor förändring i v. 25, däremot har jag fått höra att från v.28 ska dem flesta riskera försvinna(?)