lördag 17 januari 2009

Nytt

Moas senaste grej är att dra mig eller sin pappa i håret när hon tycker att vi har sovit tillräckligt länge och ska gå upp och göra välling åt henne. Oftast är det pappan som får sig en omgång, men idag var det mig hon drog upp vid 8.15.

En annan grej är att hon gillar att dra på saker på händerna; förutom vantar av olika storlek så är det skor och moccasiner. Hon gillar också att dra på sig armband, hårsnoddar, klockor, ja allt som går att trä över handen.

Hon har också börjat säga "ija" eller något liknande jätteofta. Jag kan för mitt liv inte begripa vad hon kan mena med det.

Igår fick Moa kallelse till tandläkaren. Känns ganska roligt att hon ska gå dit med sina två små minitänder. Fast jag antar att det inte är främst för att leta karies som man går dit utan att det är mer typ information för föräldrarna.

Inga kommentarer: