onsdag 7 januari 2009

Sova hela natten

Idag sov Moa hela natten i sin egen säng. Det är inte så ofta hon gör det. Oftast vaknar hon nån gång mellan 4 och 6 och vill upp i vår säng. Då har hon ställt sig upp i sin säng och står liksom och hoppar för att hon vill komma upp. Då lyfter jag upp henne och hon brukar somna om med en gång. Jag också oftast, om jag inte är stressad över nångting som jag börjar ligga och fundera på.

Jag tycker det här funkar jättebra och vi får alla en bra sömn. Att flytta in Moas säng till hennes rum verkar bara bökigt. Att behöva gå upp och hela vägen bort till hennes rum när hon vaknar skulle vara superjobbigt tycker jag. Dessutom är jag rädd att jag inte skulle höra henne om hon skrek. Men om fem månader om allt går som det ska, så kommer det ju en till liten krabat och att ha två barn i vårt sovrum är kanske inte så lyckat. Jaja, det får bli som det blir.

Inga kommentarer: