tisdag 20 januari 2009

Sjuk dotter

Usch, lilla Moa är sjuk. Det började i söndags med att hon var jättehängig och grinig. Hon sov en lång stund på eftermiddagen och blev varmare och varmare, till slut var hon helt kokhet och låg i sängen och gnydde och rörde sig fram och tillbaka. När jag lyfte upp henne för att försöka få i henne välling kaskadkräktes hon typ fem gånger på raken. Sen sov hon hela natten. På morgonen igår verkade hon piggare och drack välling och åt helt okej till lunch. Hon var tröttare än vanligt och sov en del, men verkade ändå på bättringsvägen och hade ingen feber. På kvällen hade jag en föreläsning och maken kom hem tidigare från jobbet och arbetade hemifrån. Moas farmor skulle egentligen ha varit barnvakt, men vi ville inte lämna bort henne när hon var dålig. När jag kom hem berättar maken att Moa varken har ätit nån middag eller druckit nån välling. Hon ligger och sover när jag kommer hem (vid strax före åtta) och sover sedan hela natten. Idag har hon varit jättedålig. Det enda hon har fått i sig är några klunkar välling och några klunkar vatten. Hon har kräkts två gånger, med flera hulkningar per gång. Hon har sovit större delen av dagen. Dessutom verkar hon helt förstoppad. Hon pressar, men det kommer inget. Ingen feber dock. Jag pratade med bvc tidigare, men jag blev inte mycket klokare av det. Ska avvakta lite och se om jag kan få i henne lite välling när hon vaknar. Så svårt att veta hur länge man ska avvakta innan man går till läkaren tycker jag.

Inga kommentarer: