måndag 30 juli 2007

Pyssellust

Igår köpte jag ett stort tygstycke på H&M som jag senare har förstått är en sarong från Kylie-kollektionen. Jag köpte den för att tyget förutom att vara snyggt, var så otroligt mjukt och skönt, och jag fick genast för mig att jag ville sy någonting till bebisen av det. Vad vet jag inte - kanske en filt, ett påslakan, en klänning eller något annat som jag kanske kommer på om jag får fundera lite. Till sarongen hörde en liten tygpåse som man skulle kunna sy detaljer av. Nu är väl sannolikheten ganska stor att jag aldrig kommer att sy någonting av det där tyget, eftersom jag gillar att pyssla i teorin, men lite mindre i verkligheten. Men även om det inte blir något slöjdat, så kan det säkert komma till användning, kanske som ett solskydd eller som en filt att ligga på i gräset... Sarongen (som jag nog inte kommer använda tyget som i alla fall) kostade i alla fall endast 40 kronor - det var halva priset på reapriset!

Inga kommentarer: