torsdag 12 juli 2007

Utdrag ur min graviditetsdagbok, inlägg 6

Forts. från inlägg 5:

Dagarna sniglade sig fram. Jag hade jättesvårt att koncentrera mig på jobb och studier. Den största delen av dagen gick åt till att hänga på Familjeliv. Jag började känna fler gravidsymptom. Förutom att brösten var jätteömma, var jag otroligt trött på morgnarna (värre än vanligt!) och lite smått illamående som gick över jättesnabbt, men ändå - nått var det. Samtidigt tänkte jag att jag kanske bara inbillade mig och var skengravid.

På onsdagen var det en vecka kvar till ultraljudsundersökningen -vul - och det kändes som en eeeevighet. Jag hade börjat fundera på om jag kunde ringa någon annan stans och få en tid tidigare, men jag insåg att det enda alternativet hade varit gyn-akuten, och de skulle troligtvis inte ta emot mig. Medan jag höll på att äta frukost ringde min mobil. Jag hinner bara höra: "Hej det är från XX gynmottagning..." innan batterierna tar slut. Shit! Jag irrar omkring i panik och letar efter laddaren. Tänk om de ringde för att erbjuda mig en återbudstid, och så kanske de hinner ge den till någon annan i stället! Till slut hittar jag laddaren och kan ringa upp. Som tur är behöver jag inte vänta länge innan de svarar. Jag hade rätt i min misstanke: jag blir erbjuden en tid redan samma dag, på eftermiddagen. JA TACK! Jag får inte mycket gjort den dagen...

Inga kommentarer: