söndag 13 april 2008

Helgens shopping

Sitter i soffan och surfar runt lite och väntar på att Moa ska vakna så vi kan gå iväg. Vi tänkte ta en liten vända på stan innan de stänger på jakt efter en jacka var, maken och jag. Skulle också behöva byxor, men det är så himla jobbigt att prova tycker jag.

Igår blev det också lite shopping. Vi handlade en mätsticka som man klistrar upp på väggen till Moas rum. Den är från Vynil och jag har sett den på nätet förrut, och för någon vecka sedan såg jag den för första gången i verkligheten i en butik på Odengatan. Jag tyckte den var fin, men lite dyr, tror den kostade 1100 kr där. Så igår hittade jag den på Designtorget där den hade kostat 869 kr, men det var dessutom 50 % rabatt, så då slog jag till med makens fulla stöd. Vi handlade också krokar i form av rosa blommor till Moas rum som jag hade spanat in på nätet förra veckan och som också fanns på Designtorget med 50 % rabatt. Dessutom köpte vi 5 kuddar för 100 kronor på Hemtex som jag tänkte sy kuddfodral till och ha till en myshörna i Moas rum. Jag har köpt ett randigt tyg på Åhléns i rosa och gröna nyanser som jag tänkte göra kuddfodral av.

Mätsticka från Vynil. Bilden är härifrån. Hoppas att den inte är alltför svår att montera. Det är ju viktigt att den hamnar helt rätt, annars mister den ju liksom sin funktion.

Krokar "flower hook" från Maze Int, designade av Malin Lundmark. De finns bland annat på Inreda.com.

Inga kommentarer: