torsdag 17 april 2008

Syskon tätt!

Alltombarn.se skriver om ett par som har två barn som det endast är 9 månader emellan. Det är bra jobbat! Undrar vad den minsta åldersskillnaden är mellan två syskon som inte är tvillingar. Den kan knappast vara så mycket mindre. Ahnna blev gravid när hennes första barn bara var tre månader, och så kom nästa barn tre månader för tidigt. Hennes första barn är fött i december, men hade det fötts i januari i stället så hade ju båda barnen till och med tillhört samma årskull, hade varit lite lustigt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

När min lilla tjej var 10 månader fick jag tvillingar. Så jag fick 3 barn på 10 månader. Så jag kan intyga att hela dagarna har jag fullt upp // Alexandra

Helena sa...

Oj, ja jag förstår det! :-)

Anonym sa...

hallå. vad kul att du uppmärksammade artikeln om oss.. de är jag som är ahnna mamma till alfons och wille med 9månader imellan..
ja jag undrar oxå hur tätt de finns utan att dom är tvillingar. skulle va kul att ta reda på.

ha de så bra//Ahnna

Helena sa...

Hej Ahnna, vad kul att du tittade in i min blogg.

Anonym sa...

Hej!

Det finns ett par tjejer i Halmstad som det är ännu tätare mellan. Storasyster föddes i juli -03. I början på februari föddes lillasyster i v.23!

I min skola gick det ett brödrapar i samma klass. Alla trodde att de var tvillingar tills man såg personnumret. Den ena född i januari, den andra i december. Inte rekordtätt men ganska kul att de blev födda samma år.

Flickorna här i Halmstad måste väl vära ett otroligt rekord antar jag?

MvH Mia