tisdag 1 april 2008

Städat men ändå inte

Min dator börjar klappa ihop. Den är sååå långsam och så är det massa skräp under flera av tangenterna så det blir till exempel inga mellanslag mellan ungefär hälften av alla ord, så jag måste gå tillbaka och fixa det. Och d-tangenten måste jag trycka jättehårt på.

Men det var inte det jag skulle skriva. Jag skulle skriva att jag har städat som en tok igår och i morse inför fotograferingen och på slutet var jag jättestressad och visste inte var jag skulle göra av alla grejer som inte fick plats nånstans, så jag pulade in saker till höger och vänster och nu är varenda utrymme fyllt till brädden. Garderober och lådor och skafferiet är fullproppade med saker som inte hör hemma där, och jag har också stoppat saker bakom böckerna i bokhyllan och under soffan och jag vet inte var. Jag har ingen aning om vad jag har lagt var, så det kommer nog bli ganska mycket letande efter prylar de kommande dagarna och mycket frustration. Eller så saknar man inte prylarna och hittar dem när vi flyttar. Det var i alla fall så skönt när de var här och fotade när det var så lite prylar framme. Så skulle man alltid ha det! Men tyvärr funkar det inte riktigt så när man bor så här trångt. Och man kan ju drömma om att ha det så i nästa lägenhet, men jag känner mig själv och min man, så jag vet att det inte kommer att bli så!

Nu borde jag ha gått och lagt mig för länge sen för i morgon kommer en hantverkare hit klockan sju. Natti natti.

Inga kommentarer: