måndag 22 september 2008

Kalaset är över

Puh, nu är helgen över och därmed Moas kalas. Var helt slut igår efter att gästerna hade gått hem. Höll på att somna vid middagen och gick och lade mig vid halv tio. Superskönt. Jag tror att det blev lyckat i alla fall. Jag hann dock inte prata med en enda person. Stressade bara omkring och fyllde på buffébordet. Men så blir det jämt. Hoppas att de som var här hade trevligt i alla fall. Vi var 30 vuxna och 7 barn och vår lägenhet var helt fullpackad. Som tur var var det ganska fint väder så man kunde vara på balkongen. Och som tur var så dök inte 10 personer som vi hade räknat med upp, vet inte var 17 de skulle ha fått plats! Nu har vi mat för resten av veckan i alla fall. Min största skräck när jag bjuder hem folk är att maten inte ska räcka så jag gör alltid alldeles för mycket. Men bättre det tycker jag. Men nästa gång catrar (caterar?) vi nog...

Som tur är så är en av mina kompisar som var här igår på väg hit med sin dotter. Ska bli så trevligt att sitta ned och prata med henne ostört. Det kändes så snopet igår att knappt hinna prata med någon. (Fast jag visste att det skulle bli så.) Hon kanske kan berätta lite om vad de pratade om igår också och uppdatera mig lite om det senaste i kompiskretsen :-).

Ser fram emot nästa helg. Då ska vi BARA ta det lugnt hela lilla familjen!

Inga kommentarer: