tisdag 9 september 2008

Nu är det verkligen höst

Kollade på första avsnittet av Idol igår på tv4.se. Jag brukar inte se de första avsnitten utan börja titta när de har valt ut de 50 bästa typ, klarar inte av att se de pinsamma som gör bort sig helt. Skäms å deras vägnar. Jag har så svårt att förstå hur vissa kan ha så dålig självinsikt. Alltså, vissa fattar man ju är där bara för att få vara med i tv, men vissa som är riktigt kassa verkar vara helt seriösa. Okej att man sjunger sämre när man är nervös, men en del kan ju inte ta en ton. Det roliga är att se de duktiga som går vidare tycker jag. Jag blir glad av att se hur glada de blir när de rusar iväg med sin guldbiljett hoppandes och skrikandes.

Vi har inte köpt någon tv än, den förra gjorde vi oss av med i flytten. Hittills har jag inte saknat den, men nu börjar jag göra det. Det här trista vädret inspirerar till tv-kvällar uppkrupen i soffan, och så börjar ju alla serier nu. Fast jag läser mycket böcker nu, det är kul.

I helgen har vi målat Moas rum. Det blir vitt med en himmelsblå fondvägg. Det blev tyvärr inte klart, vi måste fortsätta nästa helg. Men det blir fint i alla fall.

Vi ska ha kalas (ettårs, kan inte fatta det!!!!) för Moa nästnästa helg, och vi vill hinna få det så fint som möjligt här hemma tills dess. Det är tusen saker jag skulle vilja hinna fixa, men måste acceptera att vi inte kommer hinna så mycket mer än att måla klart Moas rum.

Inga kommentarer: