fredag 12 september 2008

Kvällsbabbel i min ensamhet

Nu är klockan fem i tio och jag har precis mailat iväg en jobbansökan (är sååå nöjd med mig själv :-)) och sitter här i min ensamhet och väntar på att maken ska komma hem med middagen (sushi). Jag är superduperhungrig. Sushi är inte det jag är som mest sugen på när jag är jättehungrig, men det blir gott ändå. I morgon ska jag klippa mig, ska bli så himla skönt, ser ut som att jag har en risbuske på huvudet.

Vad skönt väder det var idag! Var ute på en lång promenad på eftermiddagen. Upptäckte ett jättefint villaområde inte så långt ifrån där vi bor. En av de roliga sakerna med att flytta till ett nytt ställe är att upptäcka sin närmiljö tycker jag. Nu ser jag maken genom fönstret, jippi!

Meh, det var inte han, vad besviken jag blev. Var helt säker på att det var det. Jahap. Jag kan inte ringa honom heller för han har slut på batteri i mobilen. Nu får han faktiskt ta och komma, min magsäck håller på att implodera. Om han inte kommer inom två minuter innebär det att han har missat den pendel som jag hoppades att han var med på och då kommer han inte förrän tidigast om en halvtimme. Arrrghh!

Nej, nu är det kört. Åh, jag är så trött också, nu blir det ju supersent. Fast nu måste... Nej nu kommer han faktiskt på riktigt. Yes!

Jaja, bla bla bla...

2 kommentarer:

Frida sa...

Hoppas du fick din sushi till slut!

Helena sa...

Det blev krabba, men det funkade bra det med! :-)