torsdag 25 september 2008

Moakontroll

Nu är klockan halv två på natten och jag ligger i sängen med datorn på magen och har tittat på idol och läst en massa andra saker. Otroligt korkat. Hur trött kommer inte jag att vara i morgon? Suck. Jag som gick och lade mig innan tio. Vet inte vad som hände... Ska aldrig ta med mig datorn i sängen igen, samma sak hände igår, fast jag somnade en timme tidigare.

Jaja, igår var vi på bvc på tiomånaderskontroll och allt var jättebra tyckte läkaren. Idag var vi på återbesök på neonatalen och träffade även sjukgymnasten och hon hade som vanligt en massa saker att anmärka på. Okej, inte jättemånga saker, men ändå, blir så trött. Jag tror alltid att nu måste allt vara bra för Moa har ju utvecklats så mycket sen sist, men alltid hittar hon nått. Hennes pincettgrepp på vänster sida är tydligen sämre utvecklat än på höger. Jag försökte fråga vad det egentligen innebar, men jag lyckades inte riktigt få nått svar jag begrep mig på. Och som vanligt säger hon: har du gjort de här övningarna? och så visar hon nån övning som jag inte alls känner igen. Känner mig alltid så nedslagen efter de där besöken.

Mycket roligare var det på läkarbesöket igår. Hon tyckte att Moa hade jättebra pincettgrepp på båda sidorna och när Moa pekade i taket sa hon att det var avancerat, sånt de kollar på 18 månaderskontrollen. Det är sånt man vill höra som förälder!

Fast läkaren som var med idag sa också att Moa hade utvecklats bra och var i fas i utvecklingen så det var ju egentligen mest positivt. Men man vill ju höra bara positiva saker.

Vad jag svamlar, nu ska jag försöka sova i stället!

(Uppdatering: var lite trött igår, menar pincettgrepp, inget annat)

Inga kommentarer: