torsdag 4 september 2008

Sömnproblem

Det är verkligen mycket svårare att få Moa att sova nu när hon kan röra sig så mycket bättre. Tidigare har hon varit extremt lätt att lägga. Man bara la henne i sängen och så låg hon där tyst och lugn tills hon somnade, i alla fall oftast. Nu ska hon hålla på och rulla runt och sätta sig upp och ställa sig upp och snurra omkring. Det spelar ingen roll att hon är jättetrött, röra på sig ska hon. Sövandet är en mycket längre procedur nuförtiden.

Ikväll ska jag försöka lägga mig jättetidigt. Maken är på konferens så jag är själv, och det betyder också att det är jag som måste gå upp med henne i morgon bitti. Lika bra att passa på att sova. I morse var jag så trött att jag vaknade inte ens av att Moa höll låda som vanligt. Jag vaknade inte förrän maken kom in med henne i sovrummet för att han skulle gå till jobbet vid 8.15. Han hade vaknat vid 6.30 av att hon höll på att gnälla. Å andra sidan var jag uppe och gav henne välling vid 3.30 eftersom hon hade vaknat och vägrade att somna om. Sen låg jag vaken ett tag efter det. Hoppas att hon inte vaknar i natt.

Inga kommentarer: