fredag 19 september 2008

Ostrukturerade tankar

Jaha, så sitter man här ensam på fredagskvällen igen. Maken är på jobbgrej till sent. Var på intervju idag. Tror inte jag går vidare, men det var ändå bra. Känner att jag lärde mig mycket och att jag kommer att vara bättre vid en ny intervju. Gäller bara att hitta några mer jobb att söka och hoppas att man får komma på intervju. Känns inte som bästa läget att söka jobb när man har ett litet barn. På intervjun idag frågade han om vi planerar fler barn. Jag sa att vi inte gjorde det. Men nån gång vill vi ju ha fler barn. Sen vet man ju inte om man lyckas nån mer gång men i alla fall, jag kan ju inte garantera nått. Jag förstår inte hur man ska få livet att gå ihop med jobb och dagishämtning. Det verkar typ omöjligt att båda jobbar heltid. Men hur lätt är det att få ett jobb på deltid? Om man redan har ett jobb så har man väl rätt till det, men det är kanske inte så poppis att be om vid en anställningsintervju. Eller så anställer man en barnflicka, men det har jag ingen lust med. Tror inte vi skulle kunna få hjälp av våra föräldrar mer än nån gång ibland. Vi har några kompisar där båda jobbar heltid men där hämtar barnets mormor från dagis två gånger i veckan. Ett alternativ är väl om man kan jobba hemifrån delvis, så att man kan jobba på kvällarna hemma. Eller att den ena börjar supertidigt, eller att man turas om att börja supertidigt. Jaja, livspussel kallas det visst.

Nu går jag och lägger mig, är superdupertrött.

Inga kommentarer: