onsdag 17 september 2008

Plättar = blä

Jag lagade plättar till middag åt Moa. Trodde hon skulle bli glad. Men näe, det var nog det äckligaste hon hade ätit. Jag tror inte hon svalde en enda liten bit. Så jag saltade resten av smeten och stekte den till oss vuxna i stället. Passade bra efter potatis- och purjolökssoppan.

Moa vill nuförtiden helst äta själv, hon gillar inte alls att bli matad. Förutom när det gäller nappflaskan, då gör hon inte en ansats för att hjälpa till själv. Jag försöker komma på mat som hon kan pilla i sig själv. Hittills har hon fått omelett, fattiga riddare, köttbullar, korv, potatis, pasta, broccoli, ärtor och skinka.

2 kommentarer:

Lena sa...

Ett tips som jag fick som jag iofs inte testat är att riva i äpple i smeten och kanske smaksätta me dliten kanel eller kardemumma.

Helena sa...

Tack för tipsen! Ska prova det nästa gång.