söndag 5 augusti 2007

100 dagar kvar!

Idag är det 100 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum! Det känns långt bort, men ändå skönt att nedräkningen kommer ned till ett tvåsiffrigt tal i morgon. Och i övermorgon börjar semestern - skönt!

Helgen har mest bestått av shopping precis som tidigare helger. Jag har äntligen köpt en klänning att gifta mig i - med min mammas hjälp - och det känns mycket skönt. Nu är det bara lite smådetaljer kvar kring bröllopsplaneringen. Det ska bli skönt när det är över. Vi ville ha ett bröllop med bara närmsta familjen just för att vi inte ville hålla på och planera så mycket och stressa upp oss inför det. Jag var inte alls förberedd på att alla (läs: våra respektive föräldrar) skulle ha så mycket åsikter om det hela. Jag trodde att det var VÅR dag, men det var tydligen fel. Mest är det min mamma som har lagt sig i, och jag VET att hon bara vill väl, att hon vill att vi ska få ett underbart bröllop att minnas och att det är för vår skull som hon engagerar sig. Men tyvärr har det bara som följd att jag har stressat upp mig jättemycket inför det hela och känner att folk kanske har massa förväntningar på tillställningen som vi/jag inte kommer att infria. Men jag är i alla fall jättelycklig över att jag ska gifta mig med världens underbaraste person, och det är ju det viktigaste. Så det kommer nog bli jättebra till slut!

(Ska tillägga att jag är jättetacksam för allt som mina föräldrar har gjort för vårt bröllop och jag tycker att de är helt fantastiska, men det var bara att jag hade väldigt låga pretentioner med det här bröllopet och att det hela blev lite mer komplicerat än jag hade tänkt mig från början.)

Inga kommentarer: