fredag 31 augusti 2007

Personlig body

Min man sitter alltid och klottrar små gubbar och figurer så fort han har en penna i handen. Hela lägenheten är full av lappar med hans klotter på. En del figurer har han dessutom ritat in på datorn med hjälp av en ritbräda (wacom-bräda). Utan att han visste om det "snodde" jag en av dessa bilder och skickade in till Babykungen, som tryckte upp den på en body, och så överraskade jag honom med den för ett tag sedan. Jag blev jättenöjd med resultatet, och fort gick det. Det enda jag har att invända på är att storleken är 0-3 månader, men om jag jämför den med bodys jag har köpt i storlek 56 så är den helt enorm. Jag har i och för sig inte så bra koll på barnstorlekar, men jag gissar att vår dotter kommer att vara betydligt äldre än 3 månader innan hon kan ha den. Men det spelar ingen större roll. 149 kronor gick det hela på inklusive frakt.

(Jag borde ha strukit bodyn innan jag fotade den känner jag nu... jaja)

2 kommentarer:

En mamma babblar sa...

Jättefin och personlig! Kul idé att låta trycka upp eget motiv. Jaså ni ska få en dotter! Vad roligt! Jag tror inte att du har skrivit ut det tidigare i bloggen, eller har jag missat det inlägget?

Annars så tänkte jag ge tipset att beställa en vagn från Tyskland. Jag har inte gjort det själv, men hört att det är billigare att köpa vagn därifrån än från Sverige. Men så får man ta ställning till sådana saker som garantifrågor, hur lämna tillbaka om vagnen går sönder osv. Men det var bara en tanke jag fick när jag läste ditt inlägg.

Helena sa...

Alltså, det är inte helt säkert att vi kommer att få en dotter, men barnmorskan verkade ganska säker när vi var på rutinultraljudsundersökningen, så vi räknar med det. Det känns roligare att prata om "henne" än om "den" eller "det". Men blir det en pojke så är han lika välkommen förstås! :-)