onsdag 1 augusti 2007

Blivande brud

Jag håller på att leta efter en klänning att gifta mig i. Det går inte så bra. Hittills har jag köpt två klänningar, men jag kommer nog att lämna tillbaka båda. Jag har hittat en jättefin som hade varit perfekt om jag inte hade varit gravid, men den sitter inte så jättebra med magen. Det blir ett borgligt, pyttebröllop med bara närmsta familjen, så jag vill inte ha någon traditionell bröllopsklänning, utan "bara" en fin klänning i antingen vitt eller någon annan ljus färg, mönstrad eller enfärgad spelar ingen roll. Gärna något i stil med klänningarna ovan, vilka är från Monsoon, men den behöver som sagt inte vara vit. Eftersom jag inte har någon bestämd uppfattning om hur jag vill att den ska se ut trodde jag att det skulle bli ganska lätt, men oj så fel jag hade. För det första hade jag inte tänkt på att affärerna vid det här laget har slutat föra sommarklänningar, så de flesta klänningar som finns ute nu är i mörka höstfärger. Dessutom finns det inte alls lika mycket gravidvänliga klänningar numer, utan mycket mer markerad midja och smala fodral. Som tur är kommer min kära mor hem från landet idag och ska följa med mig och leta klänning i helgen. Hon brukar vara bra på att hjälpa mig att hitta snygga grejer, så jag har gott hopp!

2 kommentarer:

En mamma babblar sa...

Hoppas att du och din mamma hittar en fin brudklänning. Grattis till giftermålet, vad roligt för er!

Helena sa...

Tack så mycket! Det känns jätteskoj (och lite pirrigt) :-).