måndag 6 augusti 2007

Doppresenter för den framtida bankdirektören?

Eftersom de flesta som kommer hit via google har sökt på "doppresent" så tänkte jag att jag skulle försöka tillmötesgå dessa personer. Allt för mina läsare! :-) En riktig klassiker vad gäller doppresenter är ju sparbössan, så jag har samlat ihop några olika sparbössor av varierande slag.

  1. Barbapappa i plast, 21 cm hög, ca 159 kr, finns t.ex. på Babyland
  2. Flodhäst i plast, 18 cm lång, ca 139 kr, från Oscar & Ellen
  3. Smurfkungen i plast, 22 cm hög, ca 240 kr, finns bland annat på Inreda.com
  4. Helikopter i tennfinnish, 10,5 cm hög, ca 199 kr, från Dacapo silver
  5. Katt i tennfinnish, 14 cm hög, ca 210 kr, från Dacapo silver
  6. Bil i trä från Playsam

3 kommentarer:

Anna sa...

Barbapappa är cool, den skulle jag kunna tänka mig till Melvin, fast nu har han redan en lila porslinsfågel, ser helrolig ut.

Anonym sa...

Sökte på sparbössor och såg ditt inlägg.

Hittade några på doppresent.se oxå.
ex en "sparkossa" =)

Anonym sa...

Halloo!
Bra blogg! Vill bara komma med en doppresent rekommendation till. Det finns en helt underbar butik i Nacka utanför stockholm som heter I Tid & Rum. Där finns handmålade barnmöbler som man dessutom kan får barnets namn och datum på. Och dessutom kan man beställa dom över internet eller telefom och få stolarna hemskickade. Internetadressen är www.itidorum.se Mina föräldrar har köpt till alla barnbarnen!!
Vänligen Johanna