torsdag 25 oktober 2007

Amningsblogg

De senaste dagarna har jag försökt att komma i säng tidigt, är så himla trött på kvällarna. Men jag lyckas aldrig, det kommer alltid massa grejer i vägen. Ikväll började jag att fundera på läggning redan strax efter sju, tänkte att jag skulle gå och sova när dottern hade ammats klart. Hon åt toklänge och höll på ända till kvart i nio. Jag gick in i sovrummet för att lägga mig. Då kom jag på att jag hade tvättat och var tvungen att bädda med nya lakan både i vår säng och i dotterns. Sen mindes jag att jag skulle koka vatten till ersättningen att hälla i en termos. Väl inne i köket upptäcker jag att det finns mat kvar i en stekpanna som jag lägger i en plastlåda och in i kylskåpet. Går ut i vardagsrummet och ser att maken sitter och gullar med dottern som är klarvaken och på bra humör. Måste passa på att hänga lite med dem. Efter en liten stund visar dottern att hon är hungrig och nu sitter jag här i soffan och ammar igen och klockan är snart elva. (Skriver med en hand, det går inte fort...) Undrar när jag kommer i säng till slut.

Vi var på BVC idag och Moa hade gått upp över 200 g på 5 dagar och väger nu 2450 g och är 48 cm lång. Det kändes väldigt skönt och nu tänker jag sluta att oroa mig för att hon inte får i sig ordentligt. Och sluta att truga i henne ersättning när hon inte visar intresse bara för att jag nojar över att hon inte får i sig tillräckligt.

Uppdatering: kl 24.00 kom jag i säng.

2 kommentarer:

Frida sa...

Skönt med vikten, hon är ju en riktigt stor tjej nu!!

Helena sa...

Ja det är verkligen skillnad när man tittar på foton från en månad sedan. Hon har riktigt runda kinder nu! :-)