fredag 26 oktober 2007

Bädda fint för små

Vi har ännu inte skaffat någon madrass till spjälsängen, men jag har börjat kolla lite på bäddset. Dessa täcken från Quilt Baby tycker jag är urfina. 84 dollar (inklusive frakt) kostar de, vilket är lite i mesta laget för mig, även om dollarn är väldigt låg just nu (bara 6,38 kr kollade jag just upp), så det blir bara 538 kr.

Som så ofta när jag ser sådana här saker som ser så enkla ut att göra själv, tänker jag att jag ska minsann sy mina egna täcken. Hur svårt kan det vara? Men jag vet ju tyvärr att det aldrig kommer att bli av. De enda uppgifter jag hade givit mig själv idag var att vika lite tvätt och sortera en hög med papper, och inte ens det har jag lyckats med. Jag har mest suttit med dottern i soffan och varje gång jag har rest mig för att göra något annat så har hon börjat gnälla. Så jag har snällt fått sitta kvar.

Inga kommentarer: